مشاوراملاک، همراه بزرگترین سرمایه گذاری زندگی شما

  • post author image تیم محتوای شش دونگ
  • آموزش (کاربران)

  • دی 14, 1398

  • امتیاز مقاله :

    امتیاز ما

امروز با وجود پیشرفت تکنولوژی و پدید آمدن اپلیکیشن‎های متعدد برای خرید و فروش ملک، باز هم می‎بینیم که دفاتر  مشاوراملاک  زیادی تأسیس می‎شود. معاملات مسکن و ملک یکی از سودآورترین معاملات در ایران است. و هر ساله افراد زیادی اقدام به انجام معاملات ملکی می‎کنند. از آنجایی که داشتن یک سقف از نیازهای اولیۀ بشری است، امور ملکی یک کار همیشگی محسوب می‎شود.

مسکن بالاترین قیمت را در نیازهای ضروری انسان دارد. پس جزء مهم‎ترین معامله‎ هایی است که یک فرد در طول زندگی خود انجام می‎دهد. تجربۀ مشاور املاک به فرد کمک خواهد کرد تا بهترین تصمیم را برای این معاملۀ مهم بگیرد. یک مشاور ملک متعهد و آگاه، می‎تواند همراه خوبی برای سرمایۀ یک عمر زندگی شما باشد.

وظایف مشاور املاک

خرید و فروش، رهن و اجاره از وظایف مشاوراملاک است. شاید در نگاه اول کار بسیار ساده‎ای به نظر بیاید. شاید شما هم از خودتان بپرسید که چرا لازم است حق کمیسیون به یک مشاور بدهم وقتی خودم هم می‎توانم همین کار را انجام دهم؟ اگر شما هم در انتخاب دفتر بنگاه معاملات ملکی مردد هستید، بهتر است کمی بیشتر دربارۀ وظایف این دفاتر بدانید.

دفاتر مشاور املاک می‎توانند در انتخاب بهترین ملک به شما کمک کنند.

مهم‎ترین وظیفۀ یک مشاوراملاک، بررسی اسناد و ملک است. معمولاً مشاوران املاک پیش از ارائۀ یک ملک به مشتری، از ملک و موقعیت آن بازدید می‎کنند. و از مالک یا موجر دربارۀ ویژگی‎ها، نقاط ضعف و قوت ملک و اسناد آن تحقیق می‎نمایند. بسیاری از آن‎ها نسبت به انواع اسناد و جریانات پشت پردۀ املاک یک منطقه آگاهی دارند و اگر افراد متعهدی باشند، حقایق را برای مشتری بازگو خواهند کرد.

در دفتر املاک فایل‎های مربوطه طبقه بندی می‎شوند. یک مشاور املاک با توجه به بودجه و توقعات مشتری، گزینه های مورد نظر را معرفی می‎کند. معمولاً مشاوران املاک، مشاوران دو طرفه هستند ولی گاهی در دفتر املاک، مشورت‎های تخصصی به صورت مشاور فروشنده و مشاور خریدار، توسط افراد مجزا ارائه می‎شود. بنگاه کار هماهنگی برای قرارهای بازدید را انجام می‎دهد. افراد به مشاوران املاک بیش از تماس گیرندگان شخصی اعتماد می‎کنند و مشاور خوب در مراحل مختلف کار در کنار شماست.

 راهکارهایی برای انتخاب بهترین مشاور املاک

برای آنکه مشاوراملاک بتواند به شما راهکارهای درستی بدهد، لازم است پیش از جستجو برای ملک، بودجۀ خود را به صورت دقیق مشخص کرده باشید. ممکن است بخواهید از وام‎های مسکن استفاده کنید. بدین منظور برخی بانک‎ها شرایط خاصی را برای این نوع از ملک دارند. پس بهتر است این شرایط را هم از قبل بدانید.

برای انتخاب یک بنگاه خوب، از دوستان، خانواده و آشنایانتان راهنمایی بخواهید. ممکن است کسانی را بشناسید که هر سال، معاملات ملک انجام می‎دهند. این افراد، اطلاعات خوبی از دفاتر قابل اطمینان در منطقه دارند. مجوزها و گواهینامه‎ها را حتما چک کنید تا به یک دفتر املاک معتبر مراجعه کنید.

برای بهترین مشاوراملاک، به جستجو و تحقیق دربارۀ آن‎ها بپردازید.

امروزه بسیاری از مشاوران املاک دارای سایت و صفحات اجتماعی هستند. به این صفحه‎ها رجوع کنید و اطلاعات آن‎ها را بررسی کنید.یک لیست از آنچه که برای خانۀ خود می‎پسندید تهیه کنید. و ببینید که کدام مشاور املاک در این زمینه تخصص بهتر و بیشتری دارد.

به چند بنگاه معاملات ملکی مراجعه کنید
برای آنکه یک انتخاب مطمئن داشته باشید با چند مشاور املاک مشورت کنید. مهمترین اصل این است که فرد مورد نظر شناخت درستی از منطقه داشته باشد. با این افراد صحبت کنید. هر چقدر آن‎ها زمان بیشتری را برای پاسخگویی به سؤالات شما اختصاص دهند، مشخص می‎شود در آینده نیز به مشتری خود اهمیت بیشتری خواهند داد.سؤالاتی چون سابقۀ کار آن‎ها، مشتریانی که دارند، حدود قیمت، محله‎هایی که در آن‎ها فعالیت می‎کنند، حق کمیسیون و راهکارهایی که به مشتری بابت یافتن و یا فروختن خانه ارائه می‎دهند؛ می‎تواند یک دید درست و منطقی از فرد مورد نظر به شما بدهد. گاهی ممکن است چندین ماه مجبور باشید تا با یک مشاور املاک سر و کار داشته باشید. پس حتماً پیش از انتخاب آخر به خوبی از قابلیت‎های او باخبر شوید.

به انتخاب خود اعتماد کنید
بعد از اینکه با دقت تمام یک مشاوراملاک را انتخاب کردید، به او اعتماد کنید. البته به هنگام عقد قرارداد بهتر است که تمام مواد قرارداد را بادقت بخوانید. مواردی چون فسخ قرارداد، حق کمیسیون، ویژگی‎های ملک و غیره را به خوبی بررسی کنید. در حال حاضر مشاوران حقوقی آنلاین وجود دارند که می‎توانید یک تصویر از پیش نویس قرارداد را برایشان ارسال کنید تا صحت آن را بسنجند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه اطلاعات زیر را وارد کرده و بر روی ارسال کلیک کنید.

دیدگاهی ثبت نشده است.

نوشته های مشابه

مطالعه بهتر با شش دونگ