نکات ضروری هنگام فروش ملک

foroshkhonne
  • post author image تیم محتوای شش دونگ
  • آموزش (عمومی)

  • اسفند 9, 1401

  • امتیاز مقاله :

    امتیاز ما

اکثر مردم، فروش ملک را کاری پراسترس می‌دانند. این افراد می‌ترسند که خانه‌شان به سرعت و به قیمت دلخواهشان به فروش نرسد.

مهم نیست فضای داخلی خانه شما چقدر خوب به نظر می‌رسد، خریداران، خانه شما را قبل از عبور از در مورد قضاوت قرار می‌دهند. شما هرگز فرصت دومی برای ایجاد یک برداشت اول خریدار ندارید.

این مهم است که مردم هنگام نزدیک شدن به خانه احساس گرما، استقبال و امنیت کنند. نمای بیرونی خانه خود را با درختچه‌های ارزان‌قیمت و گل‌های رنگارنگ زیبا کنید. شما معمولامی‌توانید بازدهی 100 درصدی از پولی که برای جذابیت خانه خود می‌گذارید دریافت کنید. ورودی‌های منزل نیز مهم هستند. وقتی در حال فروش ملک هستید، با گذاشتن یک نیمکت کوچک، یک گلدان گل‌های تازه، ورودی  خانه را دلپذیر کنید. در ادامه با مهم‌ترین نکات در فروش خانه بیشتر آشنا خواهید شد. با شش دونگ همراه باشید.

در بازاریابی سرمایه‌گذاری کنید

هنگام فروش سریع خانه، نباید قدرت بازاریابی را نادیده بگیرید. یک بازاریابی خوب همچنین به شما کمک می‌کند تا به بالاترین قیمت فروش برسید.

با توجه به اینکه یک فرد به طور متوسط ​​47 ساعت در هفته را به صورت آنلاین سپری می‌کند، جای تعجب نیست که بازاریابی دیجیتال به ابزاری شگفت‌انگیز برای فروش خانه شما تبدیل شده است. این نه تنها به خریداران فعال امکان دسترسی پیدا می‌دهد، بلکه مخاطبان بیشتری را نیز به نمایش می‌گذارد.

بازاریابی دیجیتال چیزی شامل خبرنامه‌های ایمیلی، وب‌سایت‌ها، بروشورهای آنلاین و رسانه‌های اجتماعی نیز می‌شود. این به مردم امکان می‌دهد تبلیغات را تماشا کنند و به راحتی به عکس‌ها و پلان‌های زمین نگاه کنند. فناوری آنقدر پیچیده شده است که مردم برای بازرسی ملک مجبور نیستند در همان منطقه یا کشور باشند. می‌توان به صورت آنلاین از اتاق استراحت خود برای ملک مورد نظر پیشنهاد داد که در نهایت به صورت غیرحضوری  ملک را خرید کنند.

عکاسی عالی و حرفه‌ای نیز بخش مهمی از بازاریابی است. در ادامه با این عامل بیشتر آشنا خواهید شد.

از یک مشاور املاک استفاده کنید

برای صرفه‌جویی در پول وسوسه نشوید که خانه خود را به تنهایی بفروشید. آنقدرها هم که فکر می‌کنید، این‌کار آسان نیست. مشاوران املاک متخصص بازار هستند و دانش و راهنمایی آنها ارزشمند خواهد بود. آنها دائماً با خریداران در تماس هستند، می‌دانند چگونه مذاکره کنند و همچنین نکات ضروری فروش ملک را درک می‌کنند.

از سوالات کلیدی که هنگام مصاحبه با مشاوران املاک بالقوه باید پرسید این است؛

  • میانگین زمان برای فروش ملک چقدر است؟
  • آیا نمونه‌هایی از املاکی دارید که به سرعت فروخته می‌شوند؟
  • آیا از مزایا و معایب محله آگاه هستید؟
  • استراتژی شما برای دستیابی به فروش سریع چیست؟
  • آیا همه املاک را به صورت آنلاین لیست می‌کنید؟ اگر بله، در کدام سایت‌ها؟
  • آیا از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید؟
  • آیا از عکاس حرفه‌ای استفاده می‌کنید؟

آیا از آنچه خریداران بالقوه به دنبال آن هستند آگاه هستید؟

برای اطمینان از ارائه خدمات با کیفیت و نتایج اثبات شده، بررسی آمار برای هر عامل بالقوه ضروری است. مهمتر از همه، خریداران با مشاوران املاک آشنا هستند و روند کار آنها را می‌دانند.

به احتمال زیاد بسیاری از مشاوران فروش ملک در منطقه شما کار می‌کنند، پس چگونه یکی را پیدا کنید؟ به فروش‌های اخیر در محله خود نگاه کنید و یک لیست کوتاه ایجاد کنید. شما حتی می‌توانید وارد یک معامله فروش خانه شوید و ببینید که مشاوره املاک چگونه با خریداران تعامل دارد.

یک مشاوره املاک، خانه شما را بازرسی کرده و ارزیابی ملک شما را ارائه می‌کند چه آماده باشید که به بازار بروید یا فقط به آن فکر کنید. نمایندگان همچنین در مورد استراتژی‌های بازاریابی و ساختار پرداخت آنها بحث خواهند کرد. برخی ممکن است هزینه ثابتی را بخواهند یا با کمیسیون سطحی کار کنند. البته، این موضوع قبل از امضای هر گونه قراردادی توافق خواهد شد.

نماینده فروش، می‌تواند فروش‌های قابل‌مقایسه دقیقی را در همان منطقه به شما ارائه دهد. اگر شما صاحب یک ملک سه‌خوابه یک طبقه هستید، دیگر فایده‌ای ندارد که ببینید یک خانه دو طبقه، پنج‌خوابه بازسازی شده چقدر سود دارد. کار با یک مشاور املاک می‌تواند به روند فروش خانه شما کمک کرده و آن را تا حد امکان روان و آسان کند.

پیشنهادات خرید را با دقت بررسی کنید

تصمیم‌گیری در مورد “بهترین” پیشنهاد ممکن است لزوماً به قیمت ملک بستگی نداشته باشد. یک پیشنهاد تمام نقدی می‌تواند به بسته شدن سریع‌تر از یک پیشنهاد کمک کند. با این‌حال، اگر پیشنهادی با قیمت دلخواه دریافت کردید، از وسوسه این که «برای یک پیشنهاد بالاتر صبر کنید» اجتناب کنید. رد یک پیشنهاد منصفانه برای یک پیشنهاد متقابل بالاتر از قیمت فهرست شما می‌تواند باعث دلسردی خریدار قطعی شود و در نتیجه ممکن است انتظار طولانی‌تری برای فروش خانه‌تان به همراه دارد که شما پیشنهاد دیگری را پیش‌بینی می‌کنید.

آیا قیمت خانه شما مناسب است

یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین فروش ملک شما، قیمت آن است. خانه‌ای که قیمت مناسب دارد، احتمالا تعداد بیشتری از علاقه‌مندان را جذب می‌کند، زیرا به عنوان یک ارزش خوب در نظر گرفته می‌شود. از سویی خانه‌ای که قیمت بالاتری دارد، مدت بیشتری در بازار باقی می‌ماند.

انجام تحقیق در مورد خانه‌های مشابه در منطقه برای تعیین قیمت منصفانه برای خانه خود مهم است. این ارزیابی می‌تواند شامل بررسی قیمت خانه‌های اخیراً در منطقه شود و همچنین قیمت خانه‌های موجود در بازار باشد.

آیا خانه شما به دقت نگهداری شده است

یکی دیگر از نکات خوب فروش خانه شما این است که در نگهداری آن نهایت دقت  به کار رفته باشد.

مشتری‌ها، مجموعه مجذوب خانه‌هایی می‌شوند که در شرایط خوبی هستند، زیرا این معناست که آنها نیازی به تعمیرات خانه ندارند. خانه‌ای که به خوبی نگهداری می‌شود، احتمالا از نظر انرژی، کارآمدتر و طول عمر بیشتر است.

عکس مناسب حرفه‌ای

آیا می‌خواهید خانه شما سریع بفروشد؟ علاوه بر اینکه از بیرون زیبا و تند به نظر می‌رسد و آن را در داخل خانه قرار می‌دهید، یک متخصص از آن عکس بگیرد. کارشناسان مشاوره می‌گویند: «داشتن عکس‌های خوب از خانه‌تان قطعاً می‌تواند مدت زمان ماندن ملک شما در بازار را کوتاه کند. خریداران به طور طبیعی به خانه‌هایی می‌روند که عکس‌های بهتری دارند و طبق گفته کارشناسان مشاوره، فهرست‌هایی که از عکاسی حرفه‌ای استفاده می‌کنند معمولا 50 درصد سریع‌تر از خانه‌های بدون عکس‌های حرفه‌ای به فروش می‌رسند.

 تمایل شما به مذاکره

اگر در معامله فروش ملک، یک ریال کمتر از قیمت تمام‌شده را نمی‌پذیرید، انتظار داشته باشید که خانه شما در مدت زمان طولانی‌تری به فروش برسد.  پس از قیمت‌گذاری بسیار بالا اکراه برای مذاکره، دومین دلیلی است که خانه‌ها برای مدت طولانی در بازار باقی می‌مانند.

همچنین باید بدانید که مردم در بازار شما به دنبال چه محدوده قیمتی هستند. به‌عنوان مثال، اگر خانه‌ای را می‌فروشید و قیمت آن را در محدوده بالاتری قرار داده‌اید که افراد کمی به آن عل‌قه‌مند هستند، می‌توانید انتظار داشته باشید که برای مدتی در بازار باقی بماند حتی اگر خانه‌های اولیه در گوشه و کنار بازار در حال پرواز باشند.

 خانه خود را به حداکثر نور برسانید

پس از موقعیت مکانی، نور خوب خانه، تنها چیزی است که هر خریدار به آن اشاره می‌کند که در خانه می‌خواهد. پرده‌ها را پایین بیاورید، پنجره‌ها را تمیز کنید، آباژورها را عوض کنید، قدرت ل‌مپ‌های خود را افزایش دهید و بوته‌های بیرون را برش دهید تا نور خورشید وارد شود. کاری را که باید انجام دهید انجام دهید تا خانه شما روشن و شاد باشد، این‌کار باعث فروش بیشتر آن می‌شود.

آشپزخانه حرف اول را در ملک می‌زند

شما در واقع خانه خود را نمی‌فروشید، بلکه آشپزخانه خود را می‌فروشید، این قسمت خانه مهم است. مزایای بازسازی آشپزخانه شما بی‌پایان است و بهترین بخش آن این است که احتمالاً 85٪ از پول خود را پس خواهید گرفت.

مخفی کردن حیوانات خانگی در ملک

ممکن است فکر کنید که یک سگ نوازشگر قلب خریداران بالقوه را گرم می‌کند، اما اشتباه می‌کنید. همه افراد، سگ یا گربه دوست ندارند. خریداران نمی‌خواهند در خانه شما قدم بزنند و کاسه‌ای پر از غذای سگ ببینند، جعبه زباله بچه گربه را بو کنند یا دسته‌هایی از موهای حیوانات خانگی به لباس‌هایشان چسبیده باشند. این به خریداران این تصور را می‌دهد که خانه شما تمیز نیست. اگر قصد دارید یک خانه باز داشته باشید، موجودات را به یک هتل حیوانات خانگی برای آن روز بفرستید.

بهترین زمان برای فروش سریع ملک را تعیین کنید

اگر نیاز به فروش سریع خانه خود را دارید، ممکن است منتظر زمان بهینه برای فروش نباشید. با این‌حال، اگر بتوانید تا لحظه مناسب صبر کنید، ممکن است سریعتر از زمانی که انتظارش را دارید، بفروشید.

عوامل زیادی تعیین می‌کنند که چه زمانی برای فروش ملک خاص شما مناسب است. به‌طور کلی، منطقه محلی شما نقش مهمی در این امر ایفا خواهد کرد. اگر در منطقه شما یک بازار فروشنده است، احتمال سریع‌تر از بازار خریدار فروش خواهید داشت. همچنین، فصل‌‌ها می‌توانند در تعیین زمان مناسب برای عرضه خانه شما به بازار نقش داشته باشند. علاوه بر ماه سال، ارزش ملک شما می‌تواند متفاوت باشد.

در صورت نیاز تعمیرات خانه را انجام دهید

بسیار مهم است که تمام کارهای خود را به پایان برسانید و به تعمیر و نگهداری روتین رسیدگی کنید. خانه‌ای که به خوبی نگهداری می‌شود فریاد می‌زند که از هر نظر مناسب است. هر بار که مشتری مشکلی را در ملک می‌بیند که نیاز به تعمیر دارد، پیشنهاد قیمتی را که به خانه شما می‌دهد، کاهش می‌دهد.

سخن پایانی

اگر به‌دنبال فروش ملک خود در اولین فرصت هستید، پیدا کردن یک مشاور املاک با کیفیت اولین قدم مهم است. منطقه زندگی شما طیف وسیعی از مشاوران املاک را برای انتخاب خواهد داشت که هر کدام دارای تجربه و مجموعه مهارت‌های متفاوتی دارند. می‌توانید با کمی مقایسه و پرس‌وجو به محدود کردن لیست کنید و در کمترین زمان ملک خود را به فروش برسانید.

برای مطالعه مقاله پایان کار ساختمان کلیک کنید.

”شش دنگ”شش دانگ”۶دونگ”۶دنگ”۶دانگ”شیش دونگ”شیش دنگ”شیش دانگ”

اشتباه نکن ! شش دونگ درسته

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه اطلاعات زیر را وارد کرده و بر روی ارسال کلیک کنید.

دیدگاهی ثبت نشده است.