برترین روش های تبلیغ نویسی در مشاوره املاک

  • post author image تیم محتوای شش دونگ
  • آموزش (مشاورین املاک)

  • مهر 2, 1401

  • امتیاز مقاله :

    امتیاز ما

تبلیغ نویسی در حوزه در میان مشاورین املاک و مستغلات یکی از موارد بسیار مهم محسوب می‌گردد و اگر به بهترین شکل ممکن انجام شود نتایج فوق العاده و بسیار شگفت انگیزی را برای صاحبان کسب و کار در پی خواهد داشت. یک مشاور املاک حرفه ای می‌تواند با تبلیغ نویسی سبب جلب توجه تعداد کثیری از مشتریان شده و آنها را از مشتری بالقوه به مشتری بالفعل تبدیل کند.

طراحی و ایجاد آگهی‌های تبلیغاتی جذاب و منحصر بفرد در حرفه مشاور املاک می‌تواند به پیشرفت‌ها و موفقیت‌های شغلی بزرگی بیانجامد. برای تبلیغ نویسی و طراحی آگهی های تبلیغاتی در املاک باید یکسری نکات مد نظر قرار گیرد و از تکنیک‌ها و شیوه‌های کاربردی استفاده شود. اگر شما هم قصد دارید با تبلیغ نویسی اصولی آشنا شده و از آن برای پیشرفت در کار خود بهره بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه شش دونگ  باشید.

لزوم تبلیغ نویسی در حرفه مشاوراملاک

فرآیند تبلیغ نویسی در حقیقت  نوشتن یک آگهی درباره خرید یا اجاره ملک است خواه این ملک تجاری باشد یا مسکونی یا…. در این تبلیغ علاوه بر خصوصیات اصلی  ملک مورد نظر درباره امتیازات و ارزش های افزوده آن نیز به صورتی ترغیب کننده مواردی نوشته می‌شود. هدف از نوشتن آگهی تبلیغاتی جلب توجه مخاطب هدف و تشویق او جهت مشارکت در انجام معامله است.

شما می‌توانید با استفاده از کلمات و جملات درست و تهیه یک تبلیغات اصولی و تاثیرگذار مشتریان را جذب نموده و باعث رونق کسب و کار خود شوید. مردم برای خرید، اجاره و یا هرگونه معامله در حوزه املاک از طریق آگهی‌های تبلیغاتی به دنبال برطرف کردن نیاز خود می‌باشند، از این رو یک تبلغ نویسی عالی می‌تواند مشتریان بسیاری را به سوی دفتر مشاور املاک هدایت کند.

روش های تبلیغ نویسی در حرفه مشاوراملاک

برای اینکه تبلیغ شما از سایر رقبا متمایز گردد و از جذابیت و مطلوبیت لازم برخوردار باشد باید به یک سری اصول و نکات توجه کنید. استفاده از روش های تبلیغ نویسی در حرفه مشاوراملاک موجب می‌شود آگهی شما میزان جذب بیشتری با خود داشته باشد و در نتیجه پیشرفت و موفقیت بیشتر و به تبع آن درآمد بالاتری حاصل گردد.

اکثر مشاوران املاک از ترفندها و نکته‌های یکسان و تکراری برای تمام مشتریان استفاده می‌کنند و به هیچ عنوان نیاز مشتری هدف خود را در نظر نمی‌گیرند که این امری اشتباه می‌باشد. از این رو تنها کاری که شما برای پیش افتادن از آنها باید بکنید، این است که موارد زیر را دنبال کنید تا یک متن تبلیغاتی استثنایی و خاص بنویسید

۱توجه به نیاز مشتری

مهمترین و کلیدی‌ترین موضوع در خصوص تبلیغ نویسی در حرفه مشاوراملاک توجه به نیازهای مشتریان است. شما باید با اشراف کامل به نوع نیاز مشتری و قصد او از ورود به بازار یک آگهی تبلیغاتی مناسب بنویسید. خود را به جای مشتری گذاشته و سوالاتی که ممکن است برای آنها پیش آید را در تبلیغ خود پاسخ دهید.

شما باید شناخت خوبی از مشتریان خود داشته باشید و با توجه به موارد مختلفی مانند سطح درآمد، نوع سلیقه و … بهترین آگهی را منتشر کنید. برای مثال انتشار یک آگهی درباره ملکی بزرگ و گران قیمت در مناطق و محله‌های پایین شهر که قشر متوسط رو به پایین زندگی می‌کنند و عمدتا توانایی خرید این ملک را ندارند اشتباه بزرگی محسوب می‌شود

۲ثبت و اعلام مشخصات کامل

از دیگر مواردی که هنگام تبلیغ نویسی در حرفه مشاوراملاک باید آن را مد نظر قرار دهید، نوشتن مشخصات و جزییات کامل ملک مورد نظر است. مشتریان به دنبال دریافت اطلاعات کافی و درست از ملک هستند تا بتوانند تصمیم گیری بهتر و مناسب تری داشته باشند. شما به عنوان یک مشاوراملاک حرفه ای باید اطلاعات اصلی و کاربردی مانند منطقه قرار گیری ملک، اندازه و متراژ، سال ساخت، تعداد واحدها، متریال به کار رفته، نوع سند و … را در آگهی خود منتشر کنید.

تبلیغ نویسی املاک

نحوه تبلیغ نویسی در امور املاک و مستغلات

 

۳بیان مزیت ها و ویژگی های مثبت

یکی از راه‌های جذب مشتریان ارائه مزیت‌ها و ویژگی‌های مثبت ملک است. شما باید در کمال صداقت و با تکنیک‌های مختلف و بیانی تاثیرگذار راجب مزیت‌های ملکی که قصد فروش یا اجاره آن را دارید در تبلیغ خود صحبت کنید. مشتریان باید بدانند که با تهیه این ملک می‌توانند سرمایه گذاری درستی انجام دهند.

البته تعریف و تمجید بیش از حد نباید صورت بگیرد. تعریف زیاد در تبلیع نویسی حوزه  مشاوراملاک می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و میتواند باعث سردرگمی و یا بدگمانی مشتری نسبت به شما و یا آگهی تان شود

 

۴استفاده از تیترها و عنوان های جذاب

انتخاب یک عنوان جذاب برای تبلیغ می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر مشتریان بگذارد. شما باید عنوانی را انتخاب کنید که در نگاه و برخورد اول مخاطب را مجذوب کنید. اولین برخورد مشتری بسیار حائز اهمیت بوده و یک عنوان ضعیف می‌تواند مشتری را از خواندن متن تبلیغاتی شما منصرف کند. تبلیغ‌کننده‌ها اغلب توجه بسیاری به تبلیغ‌های رقبایشان دارند، در حالی ‎که متأسفانه مشتری‌ها به این مسئله اهمیتی نمی‌دهند.
چیزی که آن‌ها می‌بینند، تعداد زیادی تبلیغ مشابه هم است. ضروری است که تبلیغ‎تان با رقبا متفاوت باشد.‌ شوخ‌طبعی راهی عالی برای این کار است، البته ممکن است چیزی که از نظر فردی خنده‌دار است، از نظر فرد دیگری توهین‌آمیز باشد. بنابراین اگر تصمیم به انجام این کار گرفتید، حتما از A/B test استفاده کنید تا مطمئن شوید دیگران متوجه طنز متن شما می‌شوند

۵طولانی نوشتن ممنوع

هنگام تبلیغ نویسی در حوزه املاک و مستغلات تلاش کنید متن آگهی شما بیش از حد طولانی نشود. زیرا خواندن آن برای مشتریان خسته کننده و کسل کننده خواهد بود و از میزان تاثیرگذاری آن کاسته خواهد شد. باید سعی کنید تا حد امکان به صورت  ساده و روان و کوتاه متن تبلیغاتی خود را بنویسید و به جای حاشیه پردازی و نوشتن مطالب غیرمهم، مطالب اصلی که بیان کننده اطلاعات دقیق ملک شما هستند را در آگهی قراردهید

 

۶استفاده از لحن و گفتار صمیمی و دوستانه

در اصول تبلیغ نویسی نوشتن یک تبلیغ صمیمانه به همراه لحنی دوستانه قطعا تاثیرگذاری بیشتری نسبت به یک متن کاملارسمی و خالی از هرگونه احساس  دارد. سعی کنید با آگهی خود با مشتری ارتباطی دوستانه برقرار کنید و کلمات و جملات را به صورتی بیان نمایید که اعتماد مشتری را بدست آورید. استفاده از لحن خشک و تکراری بزرگترین اشتباه اغلب مشاوران املاک می‌باشد که قطعا نتیجه مناسب وخوبی در پی نخواهد داشت.
افراد هنگام مواجه شدن با این تیتر‌های خشک و رسمی احساس راحتی و صمیمیت ندارند و در برابر آن مقاومت می‌کنند و نرخ کلیک پایین می‌آید. شاید در حوزه‌ی کاری شما تعداد زیادی کلمات تخصصی و عجیب و غریب وجود داشته باشد. آن‌ها را به طور کامل فراموش کنید. شما هرگز نباید عنوان‌های تبلیغاتی را با چنین اصطلاحاتی پر کنید، زیرا این کار باعث گیج و ناامید شدن مخاطب می‌شود.
در تبلیغ نویسی از زبانی ساده و همه‌فهم استفاده کنید زیرابا این کار خواندن ‌عنوان‌ها راحت‌تر می‌شود و کلیک‌ بیشتری خواهند خورد. همان اولِ کار، مخاطب را با کلمات عجیب‌وغریب دل‌سرد نکنید.

۷استفاده از تصویرهای مناسب

استفاده از تصویر در بحث روش های تبلیغ نویسی در حوزه مشاوره املاک می‌تواند تا حد زیادی تاثیر آگهی شما را افزایش دهد. تلاش کنید از تصاویر واقعی ملک مورد نظر بهره بگیرید که از کیفیت مناسبی برخوردار باشند. عکس انتخابی شما باید از زوایه ای صحیح گرفته شده و از نور و رنگ جذابی برخوردار باشد. هرچقدر عکس دارای کیفیت و رزولیشن بیشتری بوده و جزئیات بهتر در آن مشخص باشند، مشتری را بیشتر مجذوب کرده و احتمال جذب مشتری و عقد قرارداد را بالاتر می برد.

 

۸مشخص کردن راه های ارتباطی

مهمترین هدف تبلیغ نویسی در املاک برقراری ارتباط با مشتریان است. شما باید در آگهی خود روش های ایجاد ارتباط یا تماس را درج کنید. علاوه بر شماره تماس و آدرس دفتر املاک برای مراجعه حضوری از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده کنید. امروزه اکثر افراد با گسترش دنیای اینترنت زمان زیادی را در این بستر می‌گذرانند و با نرم افزارها و برنامه های  مختلف سر و کار دارند. از این رو سعی کنید در همه جا شانس خود را برای برقراری ارتباط با مشتریان هدف افزایش دهید.

شماره تماس خود و آدرس ایمیل و لینک شبکه‌های اجتماعی که در آنها فعالیت می‌کنید را همیشه در پایان آگهی‌های خود قراردهید. با این کار به مشتری اجازه می‌دهید تا در اولین فرصت و با سریع‌ترین روش با شما ارتباط برقرار کند.

۹ارائه فایل های مشابه

در آگهی تبلیغاتی خود سعی کنید به موارد مشابه نیز اشاره ای داشته باشید. بسیاری از افراد که برای خرید و فروش و یا رهن و اجاره ملک به سراغ آگهی‌ها می‌روند، به دنبال موارد مشابه نیز برای مقایسه می‌باشند. از این رو سعی کنید املاکی که از نظر مشخصات با ملک مورد نظر شما شباهت دارند را نیز به نوعی معرفی کنید تا مشتری پس از مطالعه متن آگهی ترغیب به پیگیری و برقراری ارتباط بیشتر با شما گردد.

سخن پایانی

استفاده از تبلیغ نویسی در املاک مهارتی است که با فرا گرفتن آن می‌توانید پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بزرگی به دست آورید. جذب مشتری هدف اصلی هر مشاور املاکی محسوب می‌شود و بهترین راه برای ایجاد ارتباط و جذب مشتریان بالقوه  انتشار آگهی های  تبلیغاتی مناسب است. اگر می‌خواهید تبلیغاتی متمایز با رقبا داشته باشید، از روش های تبلیغ نویسی در حوزه مشاوراملاک غافل نشوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه اطلاعات زیر را وارد کرده و بر روی ارسال کلیک کنید.

دیدگاهی ثبت نشده است.