سی آر ام (CRM)

crm,
  • post author image تیم محتوای شش دونگ
  • آموزش (مشاورین املاک)

  • بهمن 26, 1401

  • امتیاز مقاله :

    امتیاز ما

این روزها نام سی آر ام (CRM) یا همان مدیریت ارتباط با مشتریان را زیاد می‌شنویم. حالا یک سؤال مهم وجود دارید که اصلاً این سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان چه چیزی است و استفاده از آن چه مزیت‌هایی را دارد. اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی در مورد این موضوع کاربردی هستید، پیشنهاد می‌دهیم که ادامه مطالب را از دست نداده و با شش دونگ همراه باشید.

سی آر ام (CRM) به چه معنی است؟

اولین سؤالی که وجود دارد و باید به آن پاسخ دهیم این است که اصلاً مدیریت ارتباط با مشتری چه چیزی است. خوب اجازه بدهید این‌طور پاسخ بدهیم که هدف از هر کسب‌وکاری به دست آوردن مشتری بیشتر و در نتیجه درآمد بیشتر است.

برای رسیدن به این هدف هم باید با مشتری ارتباط برقرار کنید. این ارتباط می‌تواند اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار بدهد. مثلاً به شما میگویید که مشتری دقیقاً به دنبال چه چیزی است. اجازه بدهید با یک مثال املاکی این موضوع را بیشتر توضیح بدهیم.

مثلاً تصور کنید که مشتری شما به دنبال یک واحد کلید نخورده است که تراس بزرگی هم داشته باشد. حالا شما برای اینکه این مشتری را تبدیل به خریدار (یا کسی که اجاره می‌گیرد) بکنید، باید دقیقاً همان چیزی را نشانش بدهید که به دنبالش است.

حالا چطور می‌توانید به خواسته و نیاز او پی ببرید؟ جواب ساده است، ارتباط با مشتری این اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد. حالا یک سؤال دیگر هم وجود خواهد شد. شما به‌عنوان یک فرد عادی، روزانه اطلاعات چند مشتری را می‌توانید به ذهن بسپارید؟

طبیعتاً جواب بسیار کم خواهد بود. مدیریت ارتباط با مشتری دقیقاً همین کارها را برای شما انجام می‌دهد با یک تفاوت بسیار مهم. این سیستم مدیریتی حافظه کامپیوتری دارد و هر چه شما بخواهید، در آن ذخیره خواهد شد. در هنگام نیاز می‌توانید به این اطلاعات دست پیدا کنید و مشتری خود را راضی نگه دارید.

crm

crmm

دلایل استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری در املاک

اگر شما کسب‌وکاری مانند املاک دارید، بیش از هر چیزی به یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری نیاز خواهید داشت. می‌پرسید چرا، در ادامه دلایل این کار را توضیح خواهیم داد.

  • تبدیل زنگ خور به مشتری

اگر املاک دارید، حتماً از روش‌های مختلفی برای به دست آوردن مشتری استفاده می‌کنید. با هر تبلیغ روزانه ممکن است که تعداد بسیار زیادی با شما تماس بگیرید اما نکته اینجاست که تمام این زنگ خورها به مشتری تبدیل نمی‌شوند.

حالا استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری این امکان را برای شما فراهم می‌کند که زنگ خورهای خود را به مشتری تبدیل کنید. ازآنجایی‌که برای هر تبلیغ و به دست آوردن این زنگ خورها هزینه زیادی را صرف می‌کنید، این موضوع می‌تواند اهمیت بسیار زیادی هم داشته باشد.

  • اطلاعات مشتری، سرمایه اصلی کار شماست

اجازه بدهید که این مورد را با یک مثال توضیح بدهیم. مثلاً تصور کنید که شخصی در سال گذشته با کمک املاک شما یک خانه را اجاره کرده، حالا موعد قرارداد تمام شده و به دنبال یک خانه دیگر است و با شما تماس می‌گیرید.

اگر شما اطلاعات او را کامل بدانید، مثلاً بعد از گفتن اسم و فامیلش به یاد بیاورید که او خانه‌ای که کمتر از دو اتاق خواب داشته باشد را نمی‌پسندند. این موضوع تا چه اندازه بر روی مشتری شما تأثیر می‌گذارد که امسال هم حتماً پیدا کردن خانه مناسب را به شما بسپارد.

در این حالت مشتری تصور می‌کند که برای او ارزش قائل هستید. حالا نکته اینجاست، شما که نمی‌توانید این اطلاعات را به یاد بسپارید، پس نقش یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری خود را به‌خوبی نشان می‌دهد. اطلاعات در این سیستم ذخیره می‌شود و شما می‌توانید مشتری خود را راضی نگه دارید.

  • نحوه کار خود را بررسی کنید

شما باید به‌طور دقیق کارهای خود را بررسی کنید. مثلاً اگر برای یک تبلیغ خاص، هزینه‌ای صرف می‌کنید، باید بدانید که این تبلیغ برای شما چند زنگ خور داشته، چند درصد از این زنگ خورها به مشتری تبدیل شده‌اند. علت اینکه بعضی از تماس گیرنده‌ها دیگر برای بازدید نیامده‌اند، چه چیزی است؟

خوب شما به‌عنوان مدیر یک املاک فرصتی برای انجام این محاسبات و بررسی داده‌ها دارید؟ اصلاً اطلاعات کافی برای این محاسبه را دارید؟ خوب این سی آر ام (CRM) یا همان مدیریت ارتباط با مشتری این کارها را برای شما انجام خواهد داد.

  • پیگیری ساده‌تر

اگر در کار املاک باشید، این موضوع را به‌خوبی میدانید که زنگ خورها یا همان تماس گیرنده‌ها با پیگیری به مشتری تبدیل می‌شوند. شما باید پیگیر باشید تا مشتری را به سمت خودتان جذب کنید. حالا برای پیگیری چه چیزی باید به او بگویید؟

خوب جواب ساده است، مشتری شما به دنبال چه چیزی بوده، باید همان چیز را به او بگویید. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به شما کمک می‌کند که دسترسی ساده‌ای به این اطلاعات داشته باشید. همین موضوع به شما کمک می‌کند که پیگیری ساده‌تری داشته و البته مشتری‌های بیشتری را هم داشته باشید. این همان چیزی است که اهمیت بسیار زیادی دارد.

  • با رفتن کارمندی، اطلاعات ناقص نمی‌شود

تصور کنید که مدیر یک املاک بزرگ هستید و چندین کارمند در بخش فروش و اجاره دارید. حالا اگر به مدیریت ارتباط با مشتری اعتقاد نداشته باشید، اگر کارمندی بخواهد از پیش شما برود، یا شما او را اخراج کنید، اطلاعاتش چه می‌شود؟

خوب دو حالت دارد. در حالت اول کارمند اطلاعات را تحویل می‌دهد و برای انجام این کار هم زمان زیادی از شما گرفته خواهد شد. در حالت دوم اصلاً هیچ اطلاعاتی را به شما تحویل نمی‌دهد و حتی ممکن است از آن اطلاعات برای درآمد بیشتر خودش استفاده کند.

این در حالی است که اگر از سی آر ام (CRM) یا مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کنید، دیگر بابت این موضوع هیچ نگرانی خاصی نخواهید داشت. کارمند شما می‌تواند شغلش را ترک کند و مطمئن باشید که هیچ اتفاق مهمی نخواهد افتاد، زیرا تمام اطلاعات او بر روی سیستمش ذخیره است.

crm

crm

مزیت‌های استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری برای املاک

موضوع دیگری که می‌خواهیم به آن بپردازیم این است که استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری برای مشاوران املاک چه اهمیتی دارد. در ابتدا به این موضوع فکر کنید که کار شما ارتباط مستقیمی با افراد مختلف دارد.

هرکسی یکسری اخلاق خاص خود را دارد. مثلاً یک نفر کلاً حق به جانب است، دیگری متواضع بوده، شخص دیگری منطقی و مشتری بعدی کاملاً احساسی خواهد بود. شما نمی‌توانید مشتری‌های خود را انتخاب کنید، زیرا در چنین حالتی درآمد خودتان کاهش پیدا می‌کند.

تمام آدم‌ها با هر اخلاق و روحیه‌ای از توجه کردن لذت می‌برند. حالا هرکدام هم دلیل خاصی برای این لذت بردن خواهد داشت. هنگامی‌که اطلاعات مشتری (زنگ خور) را با کمک سی آر ام به یاد داشته باشید، به او میگویید که برایش احترام قائل هستید و به او توجه کرده‌اید.

این موضوع باعث می‌شود که شما فرصت‌های بسیاری برای تبدیل زنگ خور به مشتری داشته باشید. تبدیل هر زنگ خور به مشتری هم یعنی استفاده بهینه از فرصت‌ها، هدر ندادن هزینه تبلیغ، درآمد بیشتر و… و هرکدام از این موارد مزیت بسیار مهمی به‌حساب می‌آید.

شما می‌توانید اطلاعات خودتان را یکپارچه کنید. این کار به‌تنهایی مزیت‌های بسیار زیادی برای شما به دنبال خواهد داشت. اگر در آینده شعبه دوم املاک خود را راه‌اندازی کنید، می‌توانید از این اطلاعات استفاده کنید. در حالت کلی هم دسترسی به اطلاعات برای شما بسیار ساده‌تر خواهد بود.

از دیگر مزیت‌های استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری می‌توان به پیشرفت استراتژیک اشاره کرد. شما هوشمندانه و در جهت رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده، پیشرفت خواهید کرد و این همان چیزی است که هرکدام از ما به دنبال آن هستیم.

به‌طورکلی این سیستم مدیریت ارتباط به مشتری به شما این امکان را می‌دهد که مشتری‌های خود را بهتر و بیشتر بشناسید. این کار هم برای مشاورین املاک به معنی پیشرفت بسیار زیادی است. شما می‌توانید کسب‌وکار خودتان را تجزیه و تحلیل کنید.

نقاط ضعف را بهتر می‌شناسید و می‌توانید آن‌ها را برطرف کنید. در کنار این موضوع با نقاط قوت خودتان هم آشنا شده و می‌توانید آن‌ها را بهبود ببخشید. مسلماً این موضوع سبب می‌شود که پیشرفت بسیار زیادی در کسب‌وکار خودتان داشته باشید. پیشرفت زیاد هم با درآمد بالاتر همراه خواهد بود.

crm

crrrm

نتیجه‌گیری

در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که در مورد سی آر ام (CRM) یا همان مدیریت ارتباط با مشتری اطلاعاتی را بیان کنیم. ابتدا توضیح دادیم که اصلاً این مدیریت ارتباط با مشتری به چه معنی است و در چه مواردی می‌توان از آن استفاده کرد.

در ادامه چندین دلیل مختلف را ارائه دادیم که استفاده از این سیستم برای مشاورین املاک اهمیت بسیار زیادی دارد. ادامه هم مزیت‌های استفاده از این سیستم را به‌طور کامل توضیح دادیم. به یاد داشته باشید که استفاده از سیستم‌ها و نرم‌افزارهای به‌روز همیشه مزیت‌های مختلفی را به همراه خواهد داشت.

این مزیت‌ها بیشتر نصیب کسانی می‌شود که اولین نفرات استفاده‌کننده از آن سیستم باشند. به همین دلیل پیشنهاد می‌دهیم که فرصت را از دست ندهید و همین الآن از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کنید. اگر سؤال خاصی هم در مورد این موضوع دارید، آن را با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

برای مطالعه مقاله وجه التزام در قرارداد ملکی کلیک کنید.

”شش دنگ”شش دانگ”۶دونگ”۶دنگ”۶دانگ”شیش دونگ”شیش دنگ”شیش دانگ”

اشتباه نکن ! شش دونگ درسته

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه اطلاعات زیر را وارد کرده و بر روی ارسال کلیک کنید.

دیدگاهی ثبت نشده است.