هنر فایلینگ و ضروت فایل یابی در حرفه مشاورین املاک

روش های فایل یابی املاک
  • post author image تیم محتوای شش دونگ
  • آموزش (مشاورین املاک)

  • مهر 23, 1401

  • امتیاز مقاله :

    امتیاز ما

فایل یابی در حرفه مشاورین املاک یکی از ضروری ترین و مهمترین موضوعاتی  است که هر مشاور املاکی باید به آن تسلط و توجه داشته باشد. یک مشاوراملاک از طریق فایل‌هایی که به مشتریان ارائه می‌دهد شناخته می‌شود. شما در حرفه مشاور املاک هر چقدر فایل‌های گسترده تر و مناسب تری داشته باشید، موفقیت شغلی بیشتری بدست خواهید آورد. فایل یابی در املاک توسط متدهای مختلفی صورت می‌گیرد که با یادگیری و آموزش این متدها و همچنین کسب مهارت‌های کافی می‌توانید اعتماد مشتری را به خود جلب نموده و در نهایت باعث ایجاد معامله موفقی بشوید. اگر قصد دارید شیوه های فایل یابی در حرفه مشاورین املاک را بشناسید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه شش دونگ باشید.

 

اهمیت فایلینگ و فایل یابی در املاک

از مهمترین امتیازات یک مشاور حرفه‌ای در حوزه املاک و مستلات داشتن فایل های مناسب با نیاز مشتری است. در دنیای امروزی و عصر حاضر حرفه مشاور املاک تغییرات عمده ای پیدا کرده و نسبت به زمان های قبل دچار تحولات گسترده ای  شده است. در روزگاران قدیم تعداد مشاورین املاک مانند امروز بطور اینچنین زیاد نبود و هر بنگاهی که از اعتبار و سابقه بیشتری برخوردار بود، فایل‌های املاک بهتری را در اختیار داشت. اما در حال حاضر شیوه‌های کاری عوض شده و تعداد املاک بالا رفته است.

با گسترش فضای مجازی نوع عرضه و تقاضا فایل‌های املاک نیز تغییر نموده و مشتریان مانند گذشته دیگر تمایل به مراجعه حضری ندارند. از این رو ضرورت فایلینگ و فایل یابی با روش‌های نوین از اهمیت بالایی برخوردار است. یک مشاور املاک حرفه ای برای اینکه به موفقیت های ویژه در شغل خود برسد باید با بهترین راهکارها و شیوه‌های روزآمد فایل‌های مناسب و جذاب را در اختیار بگیرد تا بتواند به مشتریان خود عرضه کند. داشتن فایل‌های متنوع،زیاد و البته قوی می‌تواند یک مشاور املاک را از سایر همکاران خود متمایز و ممتاز کند.

 

روش های فایل یابی در املاک

برای فایل یابی در حرفه مشاورین املاک باید به صورت توامان از روش‌های قدیمی و جدید در کنار یکدیگر بهره برد. از مهمترین شیوه‌های فایل یابی تاثیر گذار که برای مشاوران املاک موفقیت به همراه می‌آورد، موارد زیر را می‌توان نام برد:

 

۱مهارت شخصی و تجربه کاری

مهارت شخص و تجربه متمادی و سابقه کاری از اصلی ترین مواردی است که در فایل یابی تاثیر مستقیم و اساسی دارد. مشاورین حرفه ای املاک و بنگاه‌هایی معاملات که سابقه ممتازی داشته و سال‌های زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند، به نوعی اعتبار لازم در این حرفه را کسب نمودند. این اعتبار موجب می‌شود هم خریداران و هم فروشندگان املاک به این مشاوران اعتماد لازم را داشته باشند و در صورت انجام معامله ، مایل به حضور در چنین مکان هایی باشند.

۲تبلیغات اصولی

تبلیغات اصولی و درست از روش‌های بسیار موثر در فرآیند فایل یابی در املاک محسوب می‌شود. شما باید با تبلیغات صحیح خود را به عنوان مشاوری فعال در منطقه فعالیت خود به همه معرفی کنید. الزامی به استفاده از تبلیغات پرهزینه نیست، بلکه هدف و منظور استفاده از تبلیغات اصولی و هوشمند است تا بیشتر در میان عامه مردم و همکاران و سایر رقبا شناخته شوید.

شما می‌توانید از انواع روش ها نظیر اطلاعیه‌ها و آگهی‌های تبلیغاتی ، پخش تراکت و استیکر، نرم افزارهای همراه و موبایلی، سایت‌های تبلیغاتی اینترنتی، سامانه‌های پیامکی و … بهره بگیرید. استفاده از فضای مجازی جزو مهمترین و بهترین راهکارهای افزایش میزان فایل یابی در میان  مشاورین املاک در دنیای کنونی و عصر حاضر محسوب می‌شود.

۳بهره گیری از تماس های دریافتی

امکان دارد در طول روز افراد زیادی به عنوان خریدار یا فروشنده با شما در تماس باشند. یکی از بهترین روش های فایل یابی در حوزه مشاورین املاک پاسخ درست و حساب شده دادن به این تماس‌ها است. شما باید با  استفاده از مهارت‌ها و تکنیک های ارتباط کلامی و گفتگو فرد تماس گیرنده را جذب خود کنید. برای مثال اگر شخصی برای کسب اطلاعات و قیمت جهت اجاره دادن ملکش با شما تماس گرفت، می‌توانید به او پیشنهاد بررسی و کارشناسی رایگان ملکش را بدهید و او را متقاعد کنید که می‌توانید بهتر و زودتر از سایر مشاورین ملکش را اجاره دهید.

 

۴تعامل مثبت با سازندگان مسکن

تعامل داشتن با دیگران یکی از ضروریات و امور واجب در حرفه مشاورین املاک محسوب می‌گردد. حال برقراری ارتباط با سازندگان مسکن می‌تواند تاثیر زیادی در فایل یابی در املاک داشته باشد. همواره یک فهرست از سازندگان داشته باشید و سعی کنید به صورت مداوم با آنها در ارتباط باشید و از پروژه های آنها مطلع گردیدو علاوه بر آن فهرست خود را با سازندگان جدیدتر بروز نمایید. با تقویت روابط خود با سازندگان می‌توانید فایل های زیاد و متنوعی را علی الخصوص در حوزه پیش فروش ها در اختیار بگیرید.

اگر فعالیت شما حرفه ای باشد و به خوبی بتوانید فایل‌های سازندگان را به فروش برسانید، آنها به شما اعتماد خواهند نمود. نتیجه این اعتماد افزایش فایل های املاک شما خواهد بود.

 ۵توجه به آگهی های شخصی

برخی از افراد بطور کلی تمایلی به خرید و فروش و یا رهن و اجاره در آژانس های معاملات املاک را ندارند و به صورت شخصی فایل خود را آگهی می‌کنند. شما می‌توانید با یافتن این آگهی‌ها از سایت‌ها و نرم افزارهای مختلف مانند سایت دیوار و … این افراد را مجاب کنید تا کار را به شما بسپارند. البته در متقاعد کردن این افراد باید باهوش عمل کنید و با سخن گفتن از فواید قانونی انجام معامله در دفتر مشاور املاک آنها را ترغیب به ارایه فایل به خود نمایید.

۶احیای فایل های قدیمی

از دیگر روش های موثر در امر  فایل یابی مشاورین املاک احیا و استفاده از فایل‌های قدیمی است. با مشتریانی که به طور ناگهانی از انجام معامله پشیمان شده و فایل آنها هنوز در دفتر و سیستم شما باز است تماس مجدد برقرار کنید. یا هر چند وقت از مشتریان قدیمی و ثابت و یا مشتریانی که در املاک شما معامله ای انجام داده اند خبری بگیرید. به طور کلی این اصل را به یاد داشته باشید که همواره باید ارتباطات گذشته را زنده نگه دارید. این امر موجب می‌شود فایل هایی برایتان پیدا شود که شاید هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کردید.

۷مراجعه حضوری

اگر می‌خواهید فایل های بیشتری را در اختیار داشته باشید باید اطلاعات لازم درباره منطقه فعالیت خود را بدست بیاورید. به صورت حضوری به خیابان‌ها و کوچه‌های حوزه کاری خود بروید و درباره خانه‌های تازه ساز، خالی از سکنه، در حال ساخت، زمین های خالی و … آگاهی پیدا کنید. با این کار اشراف اطلاعاتی و دانشی کاملی بر منطقه خود داشته و می‌توانید فایل یابی را به خوبی و با دقت بالا انجام دهید.

 

سخن آخر

مردم مشاوران املاک را به سابقه کاری و فایل هایی که ارائه می‌دهند، می‌شناسند. یعنی اگر شما به عنوان یک مشاور املاک حرفه ای فایل‌های گسترده  و متنوعی در اختیار داشته باشید، می‌توانید آپشن های متفاوت و مختلفی به مشتریان ارائه داده و در نتیجه میزان موفقیت شما در کار و انجام معاملات بالاتر می رود. فایل یابی در املاک جزو موارد مهمی است که اگر به درستی انجام شود می‌تواند منجر به دستاوردها و پیشرفت‌های بزرگی گردد.

یک مشاور باید مهارت فایل یابی در املاک را در کنار دیگر مهارت های این حرفه به خوبی فرا بگیرد و از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های آن برای کسب درآمد بیشتر و جایگاه شغلی بالاتر نهایت استفاده را ببرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

برای ارسال دیدگاه اطلاعات زیر را وارد کرده و بر روی ارسال کلیک کنید.

دیدگاهی ثبت نشده است.